Wiosna to czas kiedy wszystko budzi się do życia. Więcej słońca dostarczane naszemu organizmowi sprawia, że czujemy się pełni energii i mamy więcej sił na nowe wyzwania. Wiosna to jednak także czas zmiennej pogody, kiedy to nie trudno o przeziębienie czy nawet grypę. Właśnie dlatego szczególnie ważne jest, aby wiosną zadbać o swoje zdrowie i odporność. Dzięki temu nie dopuścimy do choroby, która położy nas w łóżku i nie pozwoli cieszyć się wiosenną aurą. Jest wiele sposobów, aby zadbać o zdrowie i odporność wiosną, wśród nich wymienić należy szczególnie:

 

  1. Dostarczanie organizmowi właściwych witamin i mikroelementów. Odpowiednia dieta sprawia, że nasz organizm ma wszystko czego potrzebuje, aby prawidłowo funkcjonować i skutecznie przeciwstawiać się chorobotwórczym bakteriom i wirusom. Jednak często zdarza się, że nasza codzienna dieta nie zawiera wszystkich niezbędnych składników. Wówczas rozwiązaniem jest odpowiednia suplementacja. Jeśli nie chcemy faszerować się stworzonymi sztucznie chemicznymi witaminami warto sięgnąć po naturalne suplementy diety na odporność, szerzej na ten temat można dowiedzieć się czytając broszurę co to jest flavon.
  2. Odpowiedni ubiór. Wiosna to czas kapryśnej pogody. Raz jest ciepło, tak że niemal dusimy się w kurtce, innym razem wiosenny płaszcz może okazać się niewystarczającym zabezpieczeniem przed zimnem. Dlatego dbając o zdrowie najlepiej w okresie wiosennym ubierać się na tak zwaną „cebulkę” wkładając na siebie kilka warstw ubrań pozostawiamy sobie zawsze możliwość zdjęcia kolejnej warstwy, jeśli będzie nam zbyt ciepło. W ten sposób z pewnością się nie przeziębimy.
  3. Hartowanie organizmu. Innym sposobem na wyrabianie w naszym organizmie odporności na zmienną aurę jest hartowanie ciała. Jednym ze sposobów na wyrobienie w organizmie odporności na szybko zmieniające się temperatury, jest branie naprzemiennych zimnych i ciepłych pryszniców lub brodzenie po kolana w wannie wypełnionej zimną wodą. Takie zabiegi pozwalają uodpornić organizm na zmiany pogodowe, tak częste wiosenną porą.
  4. Zażywać kąpieli słonecznych. Wiosna to czas kiedy słońce grzeje mocniej i dłużej pozostaje na niebie. Nie jest jest ono tak silne jak latem. Dlatego o tej porze roku warto wystawiać swoją skórę na działanie promieni słonecznych. Długie spacery w ciepłym słońcu to sposób, aby nasz organizm wytwarzał więcej witaminy D – jednej z witamin wpływających na naszą odporność. Oczywiście wiosną, tak jak o każdej porze roku nie należy zapominać o kremie z filtrem UV.